duminică, 16 septembrie 2012

Eton Mess

Reteta britanica ce se spune ca a fost inventata de studentii de la Colegiul Eton. Reteta initiala am luat-o de pe site-ul de retete chefkoch.de si apoi i-am facut mici modificari.




Ingrediente: 2 cutii smantana
                      2 cutii smantana dulce (pentru frisca sau 20%)
                      500g capsuni/zmeura (proaspete, dar sunt bune si cele congelate)
                      4 pachete de zahar vanilinat
                     20ml Sherry (visinata)
                      30g bezele sau/si 6 biscuiti

Varianta 2: 600 ml frisca naturala, 400g zmeura, 4 pachete zahar vanilinat, 2 lingurite zahar, 60-100g bezele          
si 150g (6-8buc) biscuiti cu ciocolata.

Timp de preparare 25 minute

Dificultate  scazuta

Mod de preparare

Presarati 2 pliculete de zahar vailinat deasupra fructelor si lasati-le sa stea aproximativ 10 minute.



Zdrobiti in 6 sau 8 cupe biscuitii cu ciocolata. Zdrobiti bezelele intr-un castron. Bateti frisca cu 2 pachete de zahar vanilinat si cu 2 lingurite de zahar. (eventual adaugati visinata).





Zdrobiti fructele cu un mixer vertical sau cu furculita, lasand cateva si/sau putin sirop pentru decor.



Bezelele maruntite si fructele pot fi adaugate la frisca. Prima tura am amestecat bezelele cu toata frisca, iar jumatate din frisca am amestecat-o si cu zmeura pasata. La a doua tura am lasat frisca simpla si am pus restul in straturi.





Asamblati: biscuiti + frisca + fructe pasate + bezele + frisca + fructe pasate.







2 comentarii:

  1. zmeura, bezele si frisca... tre' sa fie tare bun! prima data am auzit de reteta asta la TV si intelesesem ca se cheama "Eat a mess" :)) o s-o incerc si eu intr-un viitor apropiat

    RăspundețiȘtergere