sâmbătă, 24 martie 2012

Baton de ciocolata sau ciocolata de casa

Baton de ciocolata sau ciocolata de casa



















Vizavi de casa noastra este laboratorul unei cofetarii. Domnul Milan, patronul, si fiul sau, Dragan, ne dau deseori cate o caserola cu baton cu ciocolata pentru fete. Alteori cumparam noi - mie si fetelor ne place batonul  de ciocolata, sotul mananca insa si baton alb cu stafide (noua nu ne plac insa stafidele). Cu cateva luni in urma am primit vizita unui unchi de-al sotului meu, Stejarel, bucatar amator pasionat. Ne-a adus o farfurie cu baton de ciocolata facut de el. A fost delicios, am luat reteta si de-atunci am facut de nu stiu cate ori - atat de ciocolata, cat si alb, dar fara stafide. Si e chiar mai bun decat cel de la cofetarie!



















Ingrediente: (pentru tava de aragaz) 700g zahar, 200 ml apa, 200g unt grasime 65%, 500g lapte praf de la dr. Oetker, 3-4 linguri de cacao de calitate (intre 25 si 50g), facultativ esenta de vanilie sau mijlocul dintr-un bat de vanilie.



Timp de preparare: 15-20 minute + vreo 2 ore la frigider
Dificultate: redusa

Mod de preparare

Zaharul si apa se amesteca intr-o oala si se fierb pana se leaga. Se lasa cam 10 minute sa fiarba.



























Intre timp se pregatesc restul ingredientelor fiindca urmatoarele operatii trebuie efectuate rapid deoarece ciocolata se intareste repede. Untul se taie cubulete, tava se unge cu hartia de la unt si se acopera cu folie alimentara si cacaoa se cerne.  Dupa 10 minute oala se ia de pe foc si se adauga un pachet de unt taiat cubulete si se amesteca pana se omogenizeaza. Apoi se adauga laptele praf, se amesteca bine cu lingura de lemn (cel de la dr. Oetker nu face deloc cocoloase) si apoi se adauga cacaoa. In cazul in care doriti sa faceti si baton alb si baton de ciocolata - impartiti cantitatea in doua, in jumatate adaugand cacao, iar intr-una esenta sau seminte de vanilie.



Ciocolata se toarna in tava pregatita, se lasa sa se raceasca si apoi se acopera cu folie alimentara si se baga la frigider. Se taie cand s-a intarit. Se mai intareste si dupa aceea pe masura ce se mai usuca.





34 de comentarii:

  1. bineînţeles că a ieşit cu cocoloaşe, dar sunt cele mai dulci cocoloaşe din lume!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cea mai buna ciocolata din lume.....
    Doar e facuta in casa !
    Fetele tale cred ca au fost incantate.
    Te tzuc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu te pup, Sidy! Normal ca au fost incantate! Oricum pentru ele am facut, insa chiar e o reteta foarte simpla si buna si merita sa faci.

      Ștergere
  3. SI eu am facut si sunt absolut genialeeeeee.Au o aroma orgasmica.

    Fata din vis te pupa.

    RăspundețiȘtergere
  4. Reeteta nu este ok eu sunt bucatar de meserie si vreau sa iti zic ca e foarte mult zahar si apa batonu se intareste dar poti sa il ti si 3 ore in frigider ca nu se intareste destul .Trebuie mancat cu lingurita .Compozitia la baton trebuie sa fie ca si compozitia unui aluat ceea ce din reteta ta rezulta o crema moale care nu se intareste doar foarte putin.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu este deloc asa. Ai incercat? Eu l-am facut de multe ori si niciodata nu l-am mancat cu lingurita sau cu lingura; de fapt, a trebuit sa muncesc foarte repede ca sa reusesc sa il intind deoarece se intareste rapid. Cred ca se vede destul de clar din poze ca nu este moale deloc in sensul in care spui tu. Altfel cum l-as fi taiat asa frumos? Si pe cuvant ca nu e congelat! :) Daca il lasi sa fiarba destul - 10 minute, nu 5 - apa se evapora exact cat trebuie.

      Eu nu sunt bucatareasa de meserie, dar am facut reteta asta de multe ori si mi-a iesit mereu perfecta. Indicatiile pe care le-am primit pe langa reteta le-am respectat intotdeauna, la fel si cantitatile; indicatiile au fost: sa folosesti neaparat lapte praf dr. Oetker ca altfel se fac cocoloase (vezi mai sus prietena mea Mona care a facut cu lapte praf de bebelusi desi i-am spus de cocoloase); daca vrei sa fie mai tare sa il lasi sa fiarba 10 minute!!!; poti folosi orice fel de unt. Daca ai respectat toate astea - scrise in reteta, de altfel, nu vad cum ti-ar fi iesit moale din moment ce eu, repet, abia l-am intins in tava fiindca se intarea deja.

      Ștergere
  5. Iti jur ca am lasat sa fiarba la greu pana s-a facut zaharul lipicios intr-e degete nu te contrazic dar am lasat aproape 20 de minute dar pur si simplu nu sa intarit de ce sa te mint laptele praf a fost si el ok special pt prajituri lam lasat si la frigider si pana mea tot asa nush ce sa zic oi fi eu prost si nu stiu face ;;;;

    RăspundețiȘtergere
  6. Sincera sa fiu, nu stiu ce s-a intamplat. Eu am facut doar cu lapte praf dr. Oetker, nu stiu cum se face cu alt lapte praf fiindca nici n-am incercat. Nu cred ca e mare scofala sa faci - probabil ca a fost laptele de vina, alta explicatie nu am... Imi pare rau. Poate ai totusi incredere si mai incerci o data cu lapte praf de la dr. Oetker!

    RăspundețiȘtergere
  7. Face si mama acuma Yee :P

    RăspundețiȘtergere
  8. Chear mi-am dorit o reteta in care batonul sa nu fie beton ci Mai moale putin ca in poza... O sa fac si eu ....looks yummy

    RăspundețiȘtergere
  9. nu te lua dupa "bucatari de meserie anonimi" reteta e buna ;)

    RăspundețiȘtergere
  10. L'am făcut. Rețeta e ffoarte buna. Duulce de numa,dar buna. Am pus esență de vanilie.data viitoare nu mai pun.dar a ieșit foarte bun.mersi de rețetă

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare placere! Intr-adevar e dulce, de aia nu-l facem foooarte des! :)

      Ștergere
  11. Daca pun jumatate de cantitate, trebuie sa las si mai putin la fiert apa?

    RăspundețiȘtergere
  12. Sincera sa fiu, nu stiu. Eu am facut numai portie intreaga. Pentru siguranta as lasa la fiert tot asa ca pentru portia intreaga sau cel putin vreo 7 minute.

    RăspundețiȘtergere
  13. Arata delicios ,si eu o sa incerc!!:)

    RăspundețiȘtergere
  14. Am făcut și eu în seara ăsta. Nu am avut lapte praf de la Dr Oetker. Am folosit lapte praf pt baby's. Am făcut totul după rețeta ta dar în secunda când am băgat laptele praf sa întărit îngrozitor, nici nu am mai putut amesteca cu lingura de lemn,am mai adăugat putina apa și după am adăugat și cacao. Evident are cocoloașe cât încape dar am reușit sa îl pun în tava. Acuma aștept sa se răcească puțin sa îl pot acoperii și sa îl bag în frigider. Crezi ca e din cauza laptelui pe care l-am folosit? Sunt foarte curioasa dacă se mai întărește. 😣😣😣😣😳😳😳😳

    RăspundețiȘtergere
  15. Cum spunea prietena mea Ramona Szucsik mai sus - nu iese fara cocoloase daca nu folosesti lapte praf pentru prajituri :( . Eu am luat reteta de la cineva si era scris clar - lapte praf de la Dr. Oetker si numai din-ala am folosit si a iesit mereu foarte bun - ca batonul de la cofetarie cel putin. Stiam ca laptele praf pentru bebelusi e cu totul altceva si nu am facut experimente... Sper ca a fost cel putin comestibil :)

    RăspundețiȘtergere
  16. Am făcut și eu în seara aceasta și este foarte buna. Numai ca s-a c-am întărit repede dar sigur e din cauza laptelui praf. Aici în Germania nu am găsit lapte praf de la dr.Oetker. dar oricum am luat un lapte praf alimentar destul de scump
    Se numește Magerpulvermilch. Este oricum bun nu mi-au ieșit deloc cocoloașe doar ca sa întărit prea repede ca abia am amestecat. Dar am reușit sa pun ciocolata în tava. Data viitoare o sa pun 400 gr.lapte praf poate asa nu se întărește repede. Oricum e fffff bună reteta. Îți multumesc Mona. Anke.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bitte! Stiu ca in Germania nu prea se gaseste lapte praf pt prajituri ca in Romania (pe de alta parte se gaseste Kondensmilk indulcit - aici mai rar). Eu reteta am facut-o doar in Romania cu ingrediente de aici, soacra mea si-a dus lapte praf de-aici sa-i iasa. Probabil ca asta e ingredientul cheie. Ma bucur ca totusi v-a placut si sper ca reusesti sa ajustezi cumva cantitatea sa iasa si cu Pulvermilk-ul din Deutschland!

      Ștergere
  17. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  18. merge si fara lapte praf? adica cu lapte de vaca...?

    RăspundețiȘtergere
  19. Nu cred. Reteta asta sigur nu; si nici nu am auzit de altele fara lapte praf, dar poate exista totusi.

    RăspundețiȘtergere
  20. nu pot sa folosesc 500g de zahar in loc de 700 ? se schimba ceva?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu cred ca merge decat daca reduceti din toate ingredientele deoarece si siropul de zahar conteaza la intarirea batonului. As incerca eventual sa reduc progresiv - o varianta cu 50g zahar mai putin mai intai, apoi cu mai putin. Sau poate ar merge scazut zaharul si adaugat putin mai mult lapte praf.

      Ștergere
  21. Reteta mi-a ieșit foarte bine după ingredientele menționate, din prima :). Doar ca e prea dulce pt gustul meu.. am incercat sa reduc zaharul la 500 g, dar iese prea moale. A doua oara îl fac cu 500 gr, de data asta am pus doar 170 ml apa și tot moale.. Oare dacă reduc apa la 150 ml sau fierb mai mult? A mai incercat cineva asa?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiu ca e f dulce... Eu as incerca doar cu 140 ml apa si fiert de siguranta cateva minute in plus. Teoretic ar trebui sa iasa cu 140 ml - e regula de trei simpla. Sa ne spui, te rog, rezultatul daca incerci. Ma bucur ca ti-a iesit, totusi!

      Ștergere