sâmbătă, 21 ianuarie 2012

Egg Fried Rice

Nu ma pricep cine stie ce la bucataria chinezeasca - nici la gatit, dar nici macar la mancat... Aceasta reteta am gasit-o pe videojug.com si mi s-a parut interesanta. Dupa ce am facut-o pentru prima oara in frumosul meu wok rar folosit pana atunci, am decis ca e o reteta sa o tot faci. M-am bucurat si pentru ca Juliei i-a placut foarte mult si a tot insistat sa fac si nici macar sotul meu mofturos nu a avut nimic de obiectat. Un fel de mancare super rapid de preparat, sanatos si gustos.


Ingrediente: 4 linguri de ulei
                     3 oua batute
                     2 catei de usturoi
                     200g de orez cu bob lung
                     1 morcov taiat julien
                     4 linguri de mazare congelata sau proaspata
                     1-2 fire de ceapa verde (merge si o ceapa alba mica in loc)
                     2 linguri de sos de soia
                     sare si piper (atentie!! doar foarte putin deoarece sosul de soia e destul de sarat)
                     facultativ: 2-3 felii de costita afumata sau sunca de casa

Dificultate: mica

Timp de preparare: 10-15 minute + 15 minute pentru fiert orezul

Mod de preparare


Se fierbe orezul in apa cu sare. Eu folosesc orez la pungute de cate 100g prefiert. Intre timp mazarea se decongeleaza, morcovul si ceapa (eventual sunca) se taie marunt, usturoiul curatat se paseaza.


Wok-ul se pune pe aragaz la foc mare. Se pun 2 linguri de ulei. Ouale se bat bine. In ulei se toarna oul si se amesteca pana se incheaga. (Daca alegeti sa puneti si sunca, o puneti inainte de ou si o lasati cam 1 minut).


Se mai pun 2 linguri de ulei si apoi se adauga orezul si usturoiul si se amesteca bine. (Puteti folosi si orez fiert cu o zi inainte).


Dupa ce e totul bine amestecat, adaugati legumele - morcovi, ceapa si mazare. Amestecati 2-3 minute bine.


La final turnati 2 linguri de sos de soia si, daca e necesar, putina sare si putin piper. Omogenizati si stingeti focul. Se serveste ca atare sau ca garnitura.


2 comentarii:

  1. cred ca seamana cu pilaful nostru doar ca aici mai pui si ou. acu am descoperit blogul tau desi stiam ca ai asa ceva, si o sa mai intru sa mai citesc si de ce nu sa si critic :) spre disperarea unora.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te rog! Insa sper sa ai critici constructive! :) Seamana doar vag cu pilaful nostru - e alta mancare de peste, ca sa zic asa! :)

      Ștergere