joi, 2 iunie 2011

Analele istoriei - prajitura mea preferata

Timp de gatire: aproximativ 50`
Dificultate: medie

Prajitura Analele istoriei o stiu din copilarie si a fost una dintre primele prajituri pe care am invatat sa le fac singura. O mancam la Tanti Silvia, nasa mea si imi placea la nebunie. Asa ca am luat reteta si de-atunci o fac mereu. Nu stiu de ce se cheama asa, poate din cauza celor 3 straturi de culori diferite, insa imi place si numele.



  • Ingrediente

    140g margarina,
    400g zahar,
    70g faina,
    4 oua,
    150g nuca macinata,
    100g unt,
    2 linguri cacao 
  • Mod de preparare

    140g margarina se freaca cu 180g zahar farin. Se adauga 140g nuca macinata si 4 albusuri batute spuma.
  • Se coace intr-o tava unsa si tapetata la 175C (foc mediu) si se incearca cu scobitoare cand e gata. Se scoate din cuptor si se stinge cuptorul.
    Peste prajitura fierbinte se toarna compozitia: 4 galbenusuri frecate cu 120g zahar. Se pune in cuptorul stins pana face crusta. Cand s-a racit, se unge cu crema: 100g zahar, 2 linguri de cacao si 100g unt frecat. Se presara cu nuca macinata.
  • Mod de servire

    Se taie dreptunghiuri subtiri si lungi cam cat degetul.





Un comentariu: