joi, 28 februarie 2013

SNITEL UMPLUT/FILLED SCHNITZEL

Aceasta reteta o am de la mama si era una dintre cele mai bune mancaruri facute de ea - desi facea mancare delicioasa in general, si era preferata tatalui meu. Este o mancare foarte savuroasa si se numara si printre favoritele mele. Nu este cordon bleu pentru ca rulourile de carne sunt fierte si umplute cu cascaval si costita - bunatati care fac sosul excelent.




Ingrediente: 9 felii de snitel de vita (muschi sau pulpa - aproximativ 7-800g)
                     9 felii de costita (bacon)
                     9 bucati de cascaval
                     mustar (aproximativ 1/3 de borcan)
                     sare, piper
                     ulei, faina, smantana
(se pot adapta ingredientele in functie de cate snitele doriti sa faceti sau cat de mari sunt bucatile)



Dificultate: medie

Timp de preparare: aprox. 2-3h

Mod de preparare:

Feliile de carne se bat bine. Se presara piper din belsug, sare si se ung generos cu mustar (cam 1 lingurita la o felie). Se aseaza pe fiecare snitel cate o felie de costita si o bucata de cascaval, se ruleaza, se prinde cu scobitori si se fierbe in apa clocotita cu putina sare. 







Se fierbe cam 2-3 ore, dar se incearca o bucatica de carne daca e bine fiarta, inainte de a opri focul. Cand e fiarta carnea, ruladele se scot cu paleta pe o farfurie si li se scot scobitorile. Sosul se strecoara si se pastreaza neaparat bucatelele de cascaval topit ce au iesit din rulade - ele vor da savoare sosului.



Intr-o oala sau intr-un vas jena se pune putin ulei si cam 2 linguri de faina, se amesteca, se lasa sa dea un clocot si se stinge cu zeama in care a fiert carnea, se amesteca pana se leaga si se pun ruladele in sos, cat si resturile din zeama. Se fierb 5 minute, se pun 2-3 linguri de smantana, se amesteca si se stinge focul. 







Se servesc cu piure de cartofi.





Note: 
1. Mancarea asta nu am mai mancat-o la nimeni altcineva, decat acasa si nu am mai auzit de ea de la altcineva, deci este o veche reteta de familie. Este delicioasa si va garantez ca daca sunteti iubitor de rasol de vita si de sosuri va va placea la nebunie. Singura problema pe care eu o am cu acest fel este cascavalul: nu am gasit inca tipul de cascaval care sa ramana in rulada cat mai mult sau aproape complet. Odata am gatit-o cu un anume fel de cascaval, dar nu mai stiu de care era (sic!). Asa ca daca stiti voi care este cascavalul care se topeste cel mai greu, va rog eu, pretty please with sugar on top, spuneti-mi si mie!
2. Ultima poza imi apartine, de asemenea.

Pofta buna!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu